Söndag 2 - Vilken lördagskväll!

Första Augusti spenderades ute på sjön med massa folk. Innan vi äntligen tog oss i land som jag kommer till snart.
 - Kvällen började iallafall med att jag åkte till båt bryggan i Vallsta för att åka båt med Jalmar och co. Fick sitta där en bra stund innan Nathalie kom och då drog vi ut till Orbaden för att invänta Tom Bull och Julia. Jalmar fick åka och hämta fler folk och till slut kom Jens och co med :) Kopplade ihop flottarna och började dricka till Tomas Ledin som spelade framför oss. Det duggade bara till en början men till slut spö regnade det, det var bara att ta fram paraply och parasoll. Toms flotte åkte in i stenarna och fastnade där medanst Jens flotte flöt runt :p Lyckades till slut åka utåt igen men då började det både blåsa och regna, kopplade loss alla båtar och vissa hoppade i i dom, kopplade också loss flottarna så Jens flotte åkte och där stod vi på Toms flotte kvar. Fick inte i växeln på motorn så vi kunde inte åka så vi började flyta med vågorna och körde över Hellséns ankare och var väldigt nära att krocka i båten. Tog fram ett snöre och knöt i Jalmars båt så han körde iväg oss, långt bort! Och det fortsatte att blåsa och regna!

Fick äntligen igång motorn och började sakta åka mot stranden. Väl när vi kommit till stranden så slutar det att blåsa och regna..
Men då kom nästa problem, motorn på Jens båt hade lagt av så dom satt fast dom med, dock där det var grundare tror jag.
När alla problem var lösta stod vi på vikingabryggan och inväntade Tomas Ledin! Och till slut kom han med filmteam och allt, tyvärr så fick vi inte knäppa nå kort då men vi fick iallafall hälsa på han :)

Sedan skjusade Jalmar mig Jesper Henke och Nathalie tillbaka till båt bryggan, hoppade in i bilen och åkte till Jalmar och lämnade av han och flickvännen :) Vi andra tre åkte till någon stuga där mamma och co satt. Så där fick vi sitta en bra stund i blöta kläder innan vi äntligen åkte hem. 
 Jag tror att jag aldrig har varit så lycklig över ett par torra kläder som inatt!

Puss
F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0