Jag tänker nu härma min kära vän Britta med att göra en sammanfattning av 2009.

Januari.
Nyår från 08-09 firades i kära Vallsta med mina fina vänner, stod ute på Saras gård med champange och skrattade in det nya året, som vi hade bestämt skulle bli det bästa.
Jenny, Viktor och J.Larsson fyllde 18 och kära Marre 19 :)
Det blev en del skoter åkning med min bästa vän och hennes dåvarnande pojkvän eller vad han nu var under denna månad ;p Jag och Fille hade lan och HP-maraton. Min gamla klasskompis var med om en olycka och misste sin pappa. Min familj fick ett plågsamt dödsbesked efter att mammas bästa kompis somnat in. 
Januari var pest och pina.

Februari.
Lunie fyllde 18 och min dator fick virus. Hamnade på torsbergstranan med fina vänner från Alfta och hamnade på Åsen för en bandy match med Jens och Magnus.
Jag tog tag i skolan på riktig och började bli kallad för pluggis i klassen, någonting som aldrig hänt för hihi.
Magazine gjordes och hela klassen blev osams men lyckades ändå få till en bra tidning.
Dagen före alla hjärtansdag mysfest med Fille, Sara, Forskarn, MoppeD, Rickard och Peter(tror jag). Alla hjärtansdag fortsatte mysfesten i Filles härliga lägenhet med Karro, Britta och självklart Fille.
Jag lyckades än en gång pierca naveln och slutade månaden med en fest i F's lägenhet där Britta brännde armen.

Mars.
Sara, Olle, Emil och Jimmy fyllde 18 år.
Sofies mobil blev stulen på skolan. Jag och B hamnade på förfest uppe hos Karro för att sedan hämta dom med nattbussen i Bollnäs igen ;)
Gjorde Stockholm på stan och sov på samma hotel som snygga killar!
Jag slingade mitt hår och blev sjuk. Två gånger på samma månad tack vare att min lillebror smittat mig med streptokocker. Sista och första gången jag blev sjuk det året.
Åkte till Falun och mös med familjen där.

April.
Började gyma med mamma och började övningsköra efter mitt uppehåll under vintern. Vi fikade med våran dåvarande fika grupp och jag led av mina skavsår på hälarna..
Mamma fyllde 40 och vi ade 22 personer uppe i vårat vardagsrum som överaskade mamma så att hon ramlade ner i trappen, en fart fylld fest som både jag och Fille uppskattade!
Jag och mamma städade för fullt en gång i veckan i Bollnäs och Jenny beställde våra Peace and love biljetter!!!
Långfredagen spenderade jag hemma hos Andrea med fina fina människor! Tog en tur till Roren i två dagar med Fille, Sara och Karro. Det gillades!
Tog bort mitt första födelsemärke.
Sista april spenderade jag i Orbaden, gick på pencillin med drack ändå. Tog med ett gäng till Arbå och somnade fint hemma hos fille :D

Maj.
Storebror fylle 22, Thomas, Adde och Joel fyllde 18.
Drog en fest hemma hos Mell med brudarna och några killar. Det blev kanon!
Började hänga med Fille på fotbollsplan på kvällarna för att prata av oss och blev kär i Ryan sheckler!
Vi hade plågsamma nationella prog och jag hamnade på äventyrsbadet i Sandviken med Sara, Jimmy, Hilma och Ottilia.
Jag och Britta hittade våran vår låt, Silly Boy.
Jag lyckades komma in på 18 tranan men gjorde aldrig om det igen haha. Jag bytte ut min cykel, åkte till stockholm och firade storebror och var på crusing i Söderhamn.
Blev inlåst på torsberg en hel helg för dansträning och uppvisning. De två varmaste dagarna på året!!

Juni.
Edwin 2, Mell 17, Britta och Jocke 18.
Kusinens Bal och Student. Skolavslutning med party hos Fille, pinsam vurpa på Esplanaden och ännu en dansuppvisning.
PEACE & LOVE med ett helt gäng av underbara brudar! Sommarjobb i två veckor på Ängslunda och min mun var sönderbränd, neger läppar!
Midsommar med bröllop och efterfest i Arbrå där Karro bodde en del av sommaren.

Juli.
Pappa 46, Erika 36, Vilma 3, Fille 17, morfar 68, Ewelina, Ollas och Viktor 18 år.
Björn Rosenström ännu en gång och en helkväll på parken där jag kunde köpa alkohol själv, utan legetimation.
Cyklade för det mesta mellan Arbrå och Vallsta. Nästan inge Orbaden eftersom att vädret hade gett upp..
En dag/kväll fick jag världens plåga till huvudverk! Käkade pizza och spelade kort på saras balkong. Brännbollsyra och Rorenfest, en trumhinna gick sönder.. Grillade hemma hos Fanny.

Augusti.
Emelie och Magnus fyllde 18.
Första kvällen for vi ut på sjön med flotten när det var Orhalla för att lyssna på Tomas Ledin, hamnade i ett jävla oväder men hade en rolig kväll för det.
Faster och Farbror hade sina födelsedagar och jag satte igång med att olja staketet..
Mina älskade släktingar från Blekinge kom på besök!!!
Gjorde stan i Gävle med Britta och Sara och jag gjorde mitt sista matte prov för livet, jag fick G!
Sara stack utomlands och mitt sista skolår började. Jag började hata tandläkarn ännu mer.
Jag började också hänga på Driver.

September.
Kusin Johan 16 år och Farfar 68 år.
Medianerna tog en dag på Järvzoo, som visade sig vara riktigt roligt! Mediahuset blev sig inte likt när våra fönster försvann och det blev till och med sjuk. Vi fick vara ledig i mer än en vecka.
Min kära dans började! Vi hade en mys kväll hos Modd och jag köpte min balklänning!
Åkte på bilbingo några gånger med mamma, utan vinnst..
Jag målade klart staketet!
Lunie blev faster och Karro blev moster :)
For till Stockholm för att hjälpa storebror att flytta.

Oktober.
Linnea, Tom och Jennifer blev 18 år. Linus blev 15 år :)
Jag lämnade in min mobil på lagning för andra gången. Jag tog ut min piercing i läppen..
Jag fick tanka en bil för första gången. Bästastebäst ringde mig mitt i natten och gjorde både min natt och dag!
Dansuppvisning ännu en gång, jag bokade halkbana.
Knäppte vårat sista skolkort och jag drog med Mell på bio, Flickan som lekte med elden.
Adde fick körkort, jag och Britta bokade studentkryssnings biljett! Vi beställde nog student mössa med.
JAG FYLLDE 18 ÅR!!!

November.
Första snön kom och jag tog tag i mitt projektarbete.
Lars-Göran fick en hjärtinfarkt och mina vänners vän blev en ängel.
JAG FICK KÖRKORT!!!! Ewelina fick körkort!!!!
Jag backade ner i ett dike.
Bloggen fick ett nytt utseende och vi firade Andrea.
Jag Mell och Modd tog en biltur till Falun för att gå på bio, lätt värt!
Jag blev skaaaapligt less på skolan och ville verkligen hoppa av.
Förfestade med käraste BB och hamnade på Tuppenz med brudarna för att se Björn Rosentröm igen. Och jag hade dansuppvisning igen.
Ljusstakarna kom upp och det luktade lussebullar i hela huset!

December.
Jennie blev äntligen 18 lika så Bellutt och Dennis drog iväg och blev 19.
Jag var nära på att krocka med ett rådjur och bil, men lyckades krocka med en släpvagn.
Jag och Mell gick på bio igen, Lufftslottet som sprängdes.
Vi drog igång med Carmen och Lunie fick körkort!!!!
Vi fick äntligen vårat efterlängtade jullov.
Firade Erica, Jennie och Bella på samma vecka. Mycket fest så att säga!
Jag firade jul med min kära familj och drog upp till fjällen med bröderna, pappa, Erika och Sofie. Firade nyår där och det är ett utav de bästa val jag gjort -09.

2009 var ett dödsår, fler dog än vad som står i denna sammanfattnig.
Så jag säger det detta år med, 2010 kommer bli bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0